Alla inlägg under januari 2010

Av Magnus Stålnacke - 31 januari 2010 13:28

 

Huset i Poikkijärvi.


Oj vilken sovmorgon det blev!!! Tanken var att kliva upp nio, men vi sov till tio.


Lite stressigt blev det att fara till Poikki. Men nu är arken genomgången och framskottad. Tuggar gummans kycklinggryta medans jag bloggar här...


 

Arken


Till veckan blir det att fara ut å campa med arken...

 

Skoter & ark färdiga


Nä ska käka nu och sen börja bege mig mot gruvan


Ha det.


(snart är ledigveckan här)

Av Magnus Stålnacke - 30 januari 2010 12:01

Då var det Lördag igen och jag har tre skift till att jobba innan ledigveckan är här!!!

 Igår strulade det på jobbet, schakten gick fulla för att tågen nere på spårnivån (1045) hade spårat ur, krossarna tjorvade, m.m

 Så det blev en hel del tid i kuren, trist som fan. Hellre sitter jag i lastmaskinen och kör. Få se hur denna eftermiddag på jobbet blir, risken finns att strulet fortsätter...


 Förra veckan gjorde jag skoteraffär! Efter mycket prutande och disskuterande fick jag köpa skotern som jag var intresserad av.

 Det blev en Yamaha Mountain Lite, en mycket fin och behändig maskin. Har haft två såna tidigare, den blir fin att göra längre turer med.


 

 Gamlingen (Lynx 5900) har jag kvar den behövs när vedlassen ska dras hem och arken ska dras upp till någon fjällsjö.


 


Förra veckan på Fredag skulle jag köpa en ny fläktrem till Yamahan från Yamahacenter här i kiruna, givetvis hade dom inte hemma nån, så dom skulle beställa, så jag frågade killen i kassan om den är här på tisdag (den här veckan).

 Nä sa han det tar 5 arbetsdagar.

Fem dagar för en liten rem, kommer den från Japan undrade jag, men vad ska man göra, bara vänta...

 Var förbi där igår och skulle hämta den, tror ni den hade kommit, nå nä!

En kille som var före mig i kassan hade beställt ett SKF lager 6206, den hade han väntat på i tre veckor????

 Propparna brann för mig och en ramsa av hårda ord flög rent ut sagt ut från min mun..

 Har beställt remmen från Luleå igår, får den på Måndag, det är service!!

Kommer inte sätta min fot på Yamahacenter i Kiruna nå mer!!!


Nä ska tugga i mig lite av älsklingens fläskpannkaka innan jobbet börjar!!

Ha en fin helg på er där ute i cyberrymden....

Av Magnus Stålnacke - 29 januari 2010 13:12

Jag under en skotertur för någon vecka sedan, -26 grader.



Då har jag skaffat mig en ny blogg, tyckte den förra blev så invecklad och tråkig, hade haft den sen December 2005.


Återkommer med mera inlägg, ska strax ner i Europas största underjordsgruva och lasta malm...



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards