Alla inlägg under april 2010

Av Magnus Stålnacke - 16 april 2010 09:44

Fredag idag, och ledigveckan är snart slut...suck!

 Fick ett fint kärleksbrev från skatteverket i måndags... att betala 36 976 svenska kronor i restskatt JIPPI! vad kul...

 Det blir att bo på jobbet en tid framöver....


 


Annars så var jag upp till fjälls med arken i tre dar, det var riktigt slirigt före p måndagen, det regnade och var slask, nästan genomslag..

 Satte fast Lynxen för första gången den här säsongen, efter en och en halvtimme var den lös, så nu känns det i ryggen.


 

 Fisket var faktiskt riktigt dåligt:

1 lake på dryga kilot

1 öring på 4 hekto

1 harr på 4 hekto

 Men, men man fick ju smaka i alla fall...


 


Idag ska jag å gumman ha lite egen tid, det blir att grilla lite grillspett å mysa. Hon jobbar helgen så jag tänkte köra ved på lördag och söndag...


Nu en kopp kaffe...

Av Magnus Stålnacke - 12 april 2010 09:08

Då var det måndag och ledigveckan har börjat, gick av i natt..

 I helgen var vi till Poikki och grillade, så nu har grillsäsongen startat.


Här lite bilder från i söndags:


  Gumman och ungarna grillar hamburgare


  Dennis

 

Olivia


 


Nu håller jag på att packar det sista, gumman jobbar eftermiddag, så jag drar iväg med skoter och ark till nån fjällsjö.. man måste ju passa på innan snön försvinner... åter i civilisationen på onsdag.

Av Magnus Stålnacke - 8 april 2010 01:08

 

Hubert "Hubbe" Nordwall 1922-2010


Det var med tårar i ögonen jag tog emot beskedet i telefon....

 Min vän Hubbe har slutit sina ögon.


Det är alltid svårt när vänner försvinner!

 Vi har hunnit vara med och göra  mycket du och jag, men jag hade önskat att jag lärt känna dig tidigare... 11 år är 11 år för lite, men jag kommer att vårda minnena, skratten, dom allvarliga samtalen, busen, ja precis allt, kommer jag att spara..


 Du var en av dom finaste människor jag känt.


Vila i frid!


 

The show most go on

Av Magnus Stålnacke - 7 april 2010 10:57

 

Igår kväll hände en grej på jobbet.


 Lastade i en ort där ett stort skut låg i öppningen och satt fast i bröstet, tog några skopor och var beredd varje gång på att den skulle rulla ner... men icke!

Men plötsligt händer det (triss reklamen).

 Han inte backa bak, jävlar vad sten det kom ner, jag satte fast framändan på maskinen i salvan skopa,bom framhjul låg under sten,!! Bakändan på maskinen slog i orttaket, jag gungade i stolen som en jag vet inte vad...

 Efter 10 minuters tjorvande och baxande fick jag lös maskinen från salvan..

Ljusrampen, cylinderskyddet,skopan hade fått sig rejäla smällar, så det var bara låta reparna komma och fixa..

 Efter 2 timmar var maskinen fixad och jag fick börja köra igen....

Skutet var nere och skutborrarna fick skjuta bort det gigantiska skutet...


Här kommer lite bilder på: "När storfiskarn talar om..."


 


 


     


Ha en fin dag alla...


Av Magnus Stålnacke - 5 april 2010 10:16

 


Då var Påsken över... Jag och gumman har myst och haft det underbart.

 Skitväder har det varit men vi har trotsat vädrets makter och ändå befunnit oss ute i fjällen med ark.

 

 Skärtorsdagen regnade de som på sommaren, det var först på eftermiddagen det drog förbi, sen har det varit rena Londondimman, mulet och grått, med ca 10-20 meters siktfält.

 Men varmt har det varit, temperaturen har legat på ca 5 grader plus.

Det har varit bra då har det gått väldigt lite fotogen (den är ju dyr som attan 25kr/L) det gillar Snålis, he he he.

     


På Påskafton var jag tvungen att uppsöka akuten...ögon tjorvade (snöblindhet), fick antibiotika salva som jag nu måste trycka in i ögonen morgon och kväll i en veckas tid..


Igår var vi till Saittarova och hälsade på Lindas släktingar.

 Hennes Fammo var hur gullig som helst, 94 år ung och helt klar i huvudet, henne måste vi hälsa på fler gånger, alltid roligt att höra hur det var förr..


Idag börjar jag jobba eftermiddag... sju snabba sen ledigvecka...



Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards