Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Torsdag...(fan vad tiden går fort)

Av Magnus Stålnacke - 3 juni 2010 11:33

  Den nyklippta gräsmattan.


Torsdag... tiden går fort när man har det trevligt, vi skulle ju åka hem på lördag, men vi har tagit ett enhälligt beslut att stanna till Söndag, kommunfullmäktigehandlingarna får jag läsa på söndagkväll.

 Jag måste säga att det är verkligen avkopplande att vara i gummans torp.


Igår var vi på stan, det inhandlades lite chilimarinerade oliver, parmesanost.

 Dennis köpte en huvtröja som han vägrar ta av sig...Det är ju bra, då har han ju köpt nått som han vill ha!


 

Dennis, redo för bad...


Sen blev det Boviken, och lite havsbad...vattnet var inte så kallt, vi Kirunabor är inte så känsliga av oss, men undra vart alla andra människor var? Vi var ensamma på stranden!!!!

 Den enda som var badkruka var Linda.


  Vi är inte rädda..


  Vattnet är inte kallt


  Härligt...ye,ye,ye!!!


Senare på kvällen fick vi besök av Susanne & Björn m barn, trevligt.


Kvällens måltid bestod av:

Tonfisksallad med vitlöksbröd.

 
 
susanne

susanne

3 juni 2010 16:14

he he he .. inte kallt..

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Stålnacke - 29 september 2011 06:56

      Igår vittjade jag och svärmors gubbe näten vi släppt kvällen innan, 57 sikar är inte dåligt.. Så det blev att rensa fisk, och gå igenom näten på förmiddagen.  Känns skönt att vattnet stabiliserat sig, och fisken börjat stimma, vi har ...

Av Magnus Stålnacke - 27 september 2011 11:36

  Massor av vatten har flytit under broarna sen sist...det är ju över ett år sedan jag skrivit.  Men bättre sent än aldrig...brukar man ju säga! Förra hösten var en jobbig tid, jag opererades för navelbråck som jag gått med för lång tid, operati...

Av Magnus Stålnacke - 7 september 2010 10:41

Oj vad länge sedan jag uppdaterade sidan..  Men jag har haft semester och det har inte funnits tid till att sitta framför datorn och blogga...    Här kommer lite bilder från Frostkåge, när jag gumman och min kompis Leif fällde storbjörken..Det va...

Av Magnus Stålnacke - 29 juli 2010 20:24

Livet rullar på...skönt med ledighet! Har kommit hem från en liten fiskeresa med spö och nät, vilket harr fiske jag hade.        Å vilket näfiske jag hade... bra med sik!  Har rökt både harr och sik.       Imorron drar jag å Alex...

Av Magnus Stålnacke - 27 juli 2010 22:01

      Varje år längtar man efter semestern, å varje år så längtar man tillbaka till jobbet.  Är nog en arbetsnarkoman (blev ngr timmar övertid denna månad), regnet strilar ner... har inte blivit nå fiske än, men jag har ju bara varit ledig i...

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards