Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Magnus Stålnacke - 30 mars 2010 23:17

Alla kan vi ändra oss…

 Jag sa att jag skulle sluta med politiken tidigare i år, men jag får väl ställa mig i skamvrån och skämmas…


Tanken med att sluta med politiken var förfrågan jag fick att ställa upp i Gruvtolvan valet.

 Min ståndpunkt var och är att jobbar man fackligt eller politiskt ska man bara syssla med en sak, dvs antingen eller.

 För det är viktigt, är du facklig med massa möten och samtidigt politiskt aktiv med massa möten, hinner du inte jobba så mycket, och det gör att du tappar fotfästet i arbetslivet, som enligt mig är oerhört viktigt, det är där gräsrötterna finns. (likadant politiskt-fackligt, samma procedur).


Nu gick det ju inte så bra i valet, S partiets medlemmar har ju ett starkt fäste inom facket , så vi som inte var nominerade av styrelsen och inte medlemmar fick se oss besegrade av styrelsens nominering av sig själva!!! (jag skulle aldrig kunna nominera mig själv, men tydligen kan vissa det)


Jag fick om man slår ut rösterna i procent 43 procent av rösterna, det visar ju ändå att vi har ett stort stöd där ute med att Gruvtolvan och dess styrelse inte SKA syssla med lokal politik..


Det är viktigare att tjejerna och killarna i styrelsen arbetar med dom problem vi har innanför grindarna, istället för att lägga sig i vilken skola i kommunen som ska läggas ner tex.



Nu kom jag inte in i styrelsen , och jag fick en förfrågan från Vänsterpartiets valberedning om jag inte var inte intresserad av att jobba politiskt.

 Givetvis är jag intresserad av politik, så jag tackade ja, men jag sa sätt mig långt bak.

8:e plats fick jag på Kommunfullmäktigelistan (V har idag 5 mandat).

 Jag blev faktiskt lite chokad över det starka förtroende som jag fick ändå som nybliven medlem…


Men det var som gumman sa, det är bra att du har något att pyssla med och som du brinner för...



Nä dags att sova… fjällen hägrar imorron, jag och gumman ska njuta av livet, men fiske, sol, och skoter…

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards