Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Magnus Stålnacke - 9 mars 2010 21:55

 

Många rödrävar var det efter vägen..



Många timmar bakom ratten har det blivit idag.

Kiruna-Sunderbyn-Vittangi-Kiruna.


Resan startade för att vara exakt 03.04, vid Sunderby sjukhus var vi strax innan sju.

 Sen hälsade jag och gumman på Anette i Boden och sen ett litet besök på Storheden, på vägen hem stannade vi till vid Porsön för lite lunch…men inte fick jag någon lunchro!?


 Först ringde Nordnytt och frågade allt möjligt om politiken och mitt medlemskap i Vänsterpartiet, hann inte mer än lägga på luren innan Kuriren ringde…Suck!

Tuggade kall mat mellan tuggorna och telefonsamtalet medan gumman satt tyst och iakttog mig…

Sen exploderade mina proppar rejält…

Roger Suup en ledande S politiker i Kiruna, hade snackat en massa goja om mig och min betydelse i politiken efter att jag valt att bli stödmedlem i V.

 Jag kunde inte låta bli att ringa upp och förklara för han att det han sagt till Kuriren får han rätta till. Jag undanber mig snaskiga rubriker i morgondagens tidning

 Jag har hela vägen stått vid mitt ord vad gäller överenskommelsen mellan SAP och KIP, sen att ha mage att ens våga påstå nått annat kan ju få vilka snigelsäkringar som helst att explodera.


 Men jag tror han tog åt sig, har aldrig hört Roger Suup stamma…

Rätt ska vara rätt, och därmed basta.

 Har inte S i Kiruna förtroende för mig, be mig lämna mina uppdrag, jag skulle göra det direkt.. Det sa jag åt Suup, men det örat ville han inte lyssna på…

 För då blir kanske S folk utan sina politiska uppdrag… Vad vet jag vad det handlar om…???

Men JAG ska inte vara någon bricka i nått fult rackanspel

Av Magnus Stålnacke - 9 mars 2010 01:35

  Toro lastmaskin, det är en sån här maskin jag kör i gruvans mörker.


Då var det ledigvecka...men ändå fullt upp! Har precis stigit upp klockan är 01.00

 Klockan tre börjar jag rulla mot Sunderbysjukhus, har en körning dit.

 På torsdag är det avfärd mot Rautas med ark. Gumman och jag blir de.

Men före det är det mycket som ska hinnas med, laga maten färdigt packa, fixa fiskesakerna, lämna in bilen på rep, besikta den, ja listan är hur lång som helst...

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards