Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Magnus Stålnacke - 4 maj 2010 19:00

Nu kommer allt som hänt mig senaste veckorna…


Polisen eller snarare en viss polisman med civilbil förföljer mig. Jag vet inte vad jag är misstänkt för??


 


Han har stoppat mig 2 gånger i november, 2gånger i december 3 gånger i mars, och nu i april förföljde han mig utan att stoppa.


Det är så uppenbart, stannar man en civil polisbil, i en rondell när man ser mig, börjar backa och tjorva för att kunna följa efter  mig så är det ju nå konstigt!


Blev förbannad utav bara den och ringde upp hans chef Håkan Alzelind, vi hade ett bra samtal och jag fick telefon numret till polismannen.

 Ringde upp och pratade med han i 10 minuter, han förnekade i sten allt, sa att han inte visste vem jag var eller vad jag har för bil!?

 Jag kontrade med massa saker, men till slut så blev han nervös och skrattade så där tillgjort när jag sa att jag pratat med hans chef om detta.. Få se nu om jag slipper trakasserierna?

 Jag har inget emot att stanna i vanliga kontroller, men det är ju inte såna  han håller på med.

 Än har jag inte sett röken av han och det är snart 2 veckor sen, så hissen kanske gick upp.


 


Förra veckan for jag till fjälls i 3 dar, det var helt underbart, att få avnjuta lite frisk luft och landa några stora rödingar, det trista i kråksången var:

 Att Samelistans representant Anders Stoor i Miljö och Byggnämnden där jag är vice ordförande, hittades död i torsdags inte många kilometer från där jag fiskade i tisdags…

 Han hade åkt upp från Årosjokk enligt anhöriga på måndagen..

Det är trist… Jag och Anders delade inte alltid samma politiska åsikter, men vi respekterade varandra och satt alltid i samma bord med kaffe koppen och historierna, skratten…


I helgen var jag och gumman till Luleå och hade en riktig myshelg… käkade gott, shoppade, hälsade på vänner, m.m, sånt behövs i ett förhållande, att åka bort och bara rå om varandra….


 Har börjat samla på bajonetter och sånt från gamla Sovjet & Tysk  tiden.. Tradera är bra.


Här är lite från det jag köpt in


 


 

 

 


 



Ha det..


Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards