Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Hemma

Av Magnus Stålnacke - 21 februari 2010 22:13


 

Jag och gumman har haft en riktigt trevligt veckoslut tillsammans. Vi har bara njutit av livet och låtit dagen komma som den blivit.

 Måste bara säga att gummans kompisar är verkligen riktiga kompisar, lättsamma, trevliga, och gästvänliga.

 Bara bra omdömen från min sida, hoppas att dom åxo känt likadant.

 Jag har bjudit upp dom till Kiruna på fiske, antingen i fjällen eller i Norge... bara för dom att se när tiden finns...


Imorse stod kvicksilvret på stadiga -27 grader med en liten vind ibland... fan det gick genom märg och ben. Inte som Kiruna vid samma grader.


 Jag tycker det är kul att jag får mer och mer besök på min nya blogg. Och kommentarer... Felet jag gjorde i förra bloggen var att jag inte godkännde dom innan publicering, men det gör jag nu!

 Man vet ju aldrig vad folk där ute i cyberymden fantiserar ihop för påhopp eller lögner, så det var ett bra beslut...att sluta med det gamla och börja med nått nytt   


 

När jag och gumman passerade Jukkaskorsningen ikväll, var temperaturen -32 grader, inte blev jag så mycket gladare efter att ha kommit hem till Poikki, samma temperatur ute. Brrr, folk snackar om klimatförändringar och växthuseffekter, vad ska man tro??

 Eldar nu i kaminen som bara den...


Imorron är det kommunfullmäktige, eller ska vi kalla det dokusåpan, eller cirkusen?

 Vad dagen kommer med imorron på mötet får vi se då... men jag hoppas att alla politiker håller sig till ämnet och inte kastar skit på varandra som brukligt är.


Natti natti på er och tack än en gång Inga-Lill & Reidar, Susanne & Björn med barn för eran gästvänlighet   


/Gubben  


 
 
susanne

susanne

24 februari 2010 07:31

Haloj.. lillstugan hälsar att du är saknad.. mycket saknad..ingen som håller värmen nu.. kylan har blivit strängare nu -28..... Fy fasiken...
Vi tackar för det mycket trevliga besöket :)
Och varmt välkommen åter..!!
Vi kommer gärna upp och fiskar !!!
Ska bara kolla av hur vi jobbar alt ,lediga ,vi kommer att vara!
lägger till din blogg...

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Stålnacke - 29 september 2011 06:56

      Igår vittjade jag och svärmors gubbe näten vi släppt kvällen innan, 57 sikar är inte dåligt.. Så det blev att rensa fisk, och gå igenom näten på förmiddagen.  Känns skönt att vattnet stabiliserat sig, och fisken börjat stimma, vi har ...

Av Magnus Stålnacke - 27 september 2011 11:36

  Massor av vatten har flytit under broarna sen sist...det är ju över ett år sedan jag skrivit.  Men bättre sent än aldrig...brukar man ju säga! Förra hösten var en jobbig tid, jag opererades för navelbråck som jag gått med för lång tid, operati...

Av Magnus Stålnacke - 7 september 2010 10:41

Oj vad länge sedan jag uppdaterade sidan..  Men jag har haft semester och det har inte funnits tid till att sitta framför datorn och blogga...    Här kommer lite bilder från Frostkåge, när jag gumman och min kompis Leif fällde storbjörken..Det va...

Av Magnus Stålnacke - 29 juli 2010 20:24

Livet rullar på...skönt med ledighet! Har kommit hem från en liten fiskeresa med spö och nät, vilket harr fiske jag hade.        Å vilket näfiske jag hade... bra med sik!  Har rökt både harr och sik.       Imorron drar jag å Alex...

Av Magnus Stålnacke - 27 juli 2010 22:01

      Varje år längtar man efter semestern, å varje år så längtar man tillbaka till jobbet.  Är nog en arbetsnarkoman (blev ngr timmar övertid denna månad), regnet strilar ner... har inte blivit nå fiske än, men jag har ju bara varit ledig i...

Ovido - Quiz & Flashcards