Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Dagen idag...

Av Magnus Stålnacke - 9 mars 2010 21:55

 

Många rödrävar var det efter vägen..



Många timmar bakom ratten har det blivit idag.

Kiruna-Sunderbyn-Vittangi-Kiruna.


Resan startade för att vara exakt 03.04, vid Sunderby sjukhus var vi strax innan sju.

 Sen hälsade jag och gumman på Anette i Boden och sen ett litet besök på Storheden, på vägen hem stannade vi till vid Porsön för lite lunch…men inte fick jag någon lunchro!?


 Först ringde Nordnytt och frågade allt möjligt om politiken och mitt medlemskap i Vänsterpartiet, hann inte mer än lägga på luren innan Kuriren ringde…Suck!

Tuggade kall mat mellan tuggorna och telefonsamtalet medan gumman satt tyst och iakttog mig…

Sen exploderade mina proppar rejält…

Roger Suup en ledande S politiker i Kiruna, hade snackat en massa goja om mig och min betydelse i politiken efter att jag valt att bli stödmedlem i V.

 Jag kunde inte låta bli att ringa upp och förklara för han att det han sagt till Kuriren får han rätta till. Jag undanber mig snaskiga rubriker i morgondagens tidning

 Jag har hela vägen stått vid mitt ord vad gäller överenskommelsen mellan SAP och KIP, sen att ha mage att ens våga påstå nått annat kan ju få vilka snigelsäkringar som helst att explodera.


 Men jag tror han tog åt sig, har aldrig hört Roger Suup stamma…

Rätt ska vara rätt, och därmed basta.

 Har inte S i Kiruna förtroende för mig, be mig lämna mina uppdrag, jag skulle göra det direkt.. Det sa jag åt Suup, men det örat ville han inte lyssna på…

 För då blir kanske S folk utan sina politiska uppdrag… Vad vet jag vad det handlar om…???

Men JAG ska inte vara någon bricka i nått fult rackanspel

 
 
Ingen bild

Siv

10 mars 2010 22:15

Hej
Vad hade Roger Suup sagt som du blev upprörd över. Artikeln i kuriren var väl inte fel eller?? Den beskriver verkligheten som den är. Är det inte så att oavsett vem som går över till ett annat parti så är det partibyte, sen är det svårt att nu veta vilken grad av engagemang någon kommer att ha. Så förstår jag det eller förklara för mig. Hoppas fiskelyckan blir god kamrat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Stålnacke - 29 september 2011 06:56

      Igår vittjade jag och svärmors gubbe näten vi släppt kvällen innan, 57 sikar är inte dåligt.. Så det blev att rensa fisk, och gå igenom näten på förmiddagen.  Känns skönt att vattnet stabiliserat sig, och fisken börjat stimma, vi har ...

Av Magnus Stålnacke - 27 september 2011 11:36

  Massor av vatten har flytit under broarna sen sist...det är ju över ett år sedan jag skrivit.  Men bättre sent än aldrig...brukar man ju säga! Förra hösten var en jobbig tid, jag opererades för navelbråck som jag gått med för lång tid, operati...

Av Magnus Stålnacke - 7 september 2010 10:41

Oj vad länge sedan jag uppdaterade sidan..  Men jag har haft semester och det har inte funnits tid till att sitta framför datorn och blogga...    Här kommer lite bilder från Frostkåge, när jag gumman och min kompis Leif fällde storbjörken..Det va...

Av Magnus Stålnacke - 29 juli 2010 20:24

Livet rullar på...skönt med ledighet! Har kommit hem från en liten fiskeresa med spö och nät, vilket harr fiske jag hade.        Å vilket näfiske jag hade... bra med sik!  Har rökt både harr och sik.       Imorron drar jag å Alex...

Av Magnus Stålnacke - 27 juli 2010 22:01

      Varje år längtar man efter semestern, å varje år så längtar man tillbaka till jobbet.  Är nog en arbetsnarkoman (blev ngr timmar övertid denna månad), regnet strilar ner... har inte blivit nå fiske än, men jag har ju bara varit ledig i...

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards