Alla inlägg under mars 2010

Av Magnus Stålnacke - 7 mars 2010 01:53

 


En röst i natten...

Fanns det en serie en gång för länge sedan, undra om det var på 80 eller 90-talet?

 Det var på den tiden vill jag minnas då vi hade två tv-kanaler att välja program på.


Har suttit framför datorn nu ett tag för att försöka bli trött, gick av jobbet 00.00, men tröttheten vill inte lockas fram.

 Mmm inte mkt annat att göra då än att blogga, har varit lite dåligt med det den här veckan, men allt har sina orsaker.


 I torsdags var jag å fick en snabb behandling av min låsning i nacken, Fyyy fan vad skönt efteråt, men vilken smärta när LKABs sjukgymnast Björn Olofsson pressade bort den, det svartnade för ögonen.. Men nu har jag full rörlighet i nacken.

 Han frågade mig hur länge jag gått omkring med detta jag svarade:

-4-5.

-Månader sa han.

-Nä år , sa jag...   


För övrigt så har jag blivit medlem i ett politiskt parti.

 Jag tycker det är viktigt att man organiserar sig, vi måste få en ny mer arbetarvänlig regering, och Vänsterpartiet var det enda alternativet.

 Jag kommer bara vara stödmedlem brukar det heta, men jag tror inte att jag kommer ta på mig något som helst uppdrag. Jag som medlem kan påverka politiken ändå via medlems och årsmöten.

 Det roliga var att gruppledaren i Kiruna Niklas Siren ringde och hälsade mig välkommen till partiet.


Det känns BRA  


Snart får jag sova med gumman... ett skift till  


Av Magnus Stålnacke - 3 mars 2010 01:19

Natt är det har kommit hem från jobbet, jobbar eftermiddag i sju dar sen är det ledigvecka med Rautaspremiären i antågande.

 Var ut och rastade skotrarna igår på förmiddagen, har börjat förbereda lite smått för arkturen.


Idag hade vi årsmöte i gruvtolvan, jag lyckades få igenom på mötet att vi ska ha en omröstning i två omgångar så alla skiftgående kan rösta.


Det var en facklig representant som tyckte efteråt att det var onödigt, för är man intresserad att rösta så kommer man på mötet!! Vilken 10 wattare.

 Hur fan ska man kunna komma på ett möte och rösta på sin kandidat när man har ett jobb att sköta, eller ska vi ställa alla lastmaskiner, bultriggar, pelletsverk.

 Ja det finns då alla sorter i vår herres hage. Men mångfald är ju trevligt.


Nä en kvällsmacka å te sen sängen, förhoppningsvis är vår knotknackare ute imorron, och han måste göra en liten tryckning på mig så jag blir bra i nacken...


Natti natti

Presentation


Kille som har åsikter och står för dom!!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards